Nasza firma posiada wysokiej klasy sprzęt nowoczesny sprzęt do kompleksowej obsługi ogumienia w Państwa pojeździe który pozwala nam na szybkie i sprawne działanie. Przeprowadzamy inspekcję stanu opon, wyważymy i wymieniamy Państwa opony, a kiedy nadejdzie czas aby wymienić je na nowe, określimy prawidłowy rozmiar i rodzaj opony do samochodu i typu jazdy. Państwo w tym czasie, w naszej poczekalni będą mogli przejrzeć prasę i napić się cieplej kawy.
Korzystamy z wyważarki EVERT
Wyważarka ta przeznaczona jest do dynamicznego wyważania kół samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Oryginalne rozwiązania konstrukcyjne maszyn zapewniają bezpieczeństwo, prostotę i wygodę obsługi, dokładność pomiarów jak również dużą niezawodność oraz krótki czas wyważania koła.
Zaletami wyważarki EVERT są:
- automatyczny, ultradźwiękowy pomiar parametrów wyważanego koła (USG)
- podprogramy auto kalibracji , „ukryty ciężarek” czy ALU – umożliwiający pracę z felgami aluminiowymi
- nowoczesny układ pomiarowy z komputerową techniką przetwarzania danych zapewniający dużą dokładność i szybkość pomiarów
- możliwość wyboru podprogramów obsługi kół, także z obręczami z lekkich stopów, przy pomocy wszystkich rodzajów ciężarków, zarówno klejonych jak i przybijanych
- możliwość skokowej regulacji dokładności wyważania, stosownie do jakości i masy wyważanego koła
- łatwość programowania i przeprowadzania pomiaru dzięki ergonomicznemu układowi przycisków pulpitu wyważarki
- współpraca maszyn ze specjalnymi uchwytami, pozwalająca na sprawne mocowanie większości produkowanych kół
- system auto kalibracji, pozwalający użytkownikowi na samodzielne wyregulowanie układu pomiarowego maszyny w przypadku zaistnienia podejrzeń o niewłaściwe wskazania wielkości niewyważenia
- syntezator mowy, wspomagający użytkownika maszyny komunikatami słownymi, ułatwiającymi i sugerującymi metodykę postępowania przy wyważaniu koła tzw. system wspomagania wyważającego
- automatyczny, ultradźwiękowy pomiar parametrów wyważanego koła
- komórki pamięci parametrów najczęściej wyważanych kół
- elektroniczne, szybkie przeliczanie wyników pomiarów, po zastąpieniu w pamięci operacyjnej maszyny niewłaściwych – prawidłowymi parametrami wyważanego koła
- Nowa, szybka grafika komputerowa, obrazująca na wiele sposobów wielkości i miejsce niewyważenia
- pneumatyczny hamulec wrzeciona w miejscu niewyważenia ułatwiający lokalizację miejsca niewyważenia i przybijanie bądź klejenie ciężarków
- system dynamicznej optymalizacji wagowej, obejmującej obydwie płaszczyzny korekcji pozwalający na optymalne dobranie niewyważeń obręczy względem opony
- system minimalizacji geometrycznej, pozwalający na dobranie geometrycznych bić promieniowych opony do bicia obręczy
- pomiar bić osiowych i promieniowych za pomocą czujnika ultradźwiękowego
Korzystamy również z montażownicy EVERT
Montażownice zostały skonstruowane w celu ułatwienia czynności odklejania, montowania i demontowania kół z obręczami stalowymi i stopowymi. Współpracujące ze sobą części mechaniczne i pneumatyczne pozwalają użytkownikowi obsługiwać wszystkie koła z najwyższą dokładnością bez ryzyka uszkodzenia obręczy czy też opony oraz z dużą oszczędnością czasu. Posiadana przez nas montażownica Evert jest przeznaczona do montażu i demontażu opon samochodów osobowych i dostawczych w tym opon nisko profilowych. Solidna budowa i niezależne, pneumatyczne ramię pozwalają wykonać prace szybko i sprawnie, a precyzja wykonywanych ruchów niweluje ryzyko uszkodzenia opony czy też felgi. Urządzenie posiada w stole dwa siłowniki rozpierające lub w wersji z dużym stolem 26” trzy silowniki, co znacznie zwiększa silę zacisku. Urządzenie wyposażone jest w silnik 2- biegowy ( 7/14 obr./min.) Montazownica Evert posiada również pistolet do pompowania z manometrem, łyżkę montażowa oraz nakladkę na szczęki do felg aluminiowych.
Ciśnienie w oponach zimowych – Co warto wiedzieć
Prawidłowe ciśnienie zapewnia oponom najlepszą możliwą dla nich przyczepność, co szczególnie istotne jest zimą. W praktyce, nie zawsze jest możliwe bieżące dostosowywanie ciśnienia do aktualnej temperatury, szczególnie w przypadku często zmieniających się temperatur w zimie. Dlatego też, kiedy niskie temperatury utrzymują się przez okres kilku dni, zaleca się zwiększyć ciśnienie o 0,2 bara. Wynika to z pewnego rodzaju uśrednienia zakresu zimowych wahań temperatury w naszym klimacie.
Jakie są skutki zbyt niskiego ciśnienia w oponach?
- wydłużona droga hamowania
- pogorszona sterowalność pojazdu
- znoszenie na boki podczas jazdy na wprost
- „pływanie” w zakrętach
- obniżenie przyczepności
- większe zużycie paliwa
- znaczące zmniejszenie żywotności opony
Niskie ciśnienie w oponach potrafi zwiększyć zużycie paliwa nawet o 4% (wg niemieckiego Stowarzyszenia Nadzoru Technicznego GTÜ)